Blog Central: Communicatie advies

De bedoeling van deze blog is om 2 en 3 Marketing en andere personen advies te geven over hoe ze een duidelijke, aantrekkelijke, leerrijke en aansprekende communicatie kunnen voeren via een blog.

Monday, January 01, 2007

Nieuwe manier reclame voeren bij samensmelting internet en tv.

Samensmelting internet en televisie.

De samensmelting tussen internet en tv hoeft voor de televisiereclame geen bedreiging te zijn.

Internet en televisie zullen in de komende jaren meer en meer in elkaar schuiven.

Die ontwikkeling wordt vaak als bedreiging afgeschilderd. Want het zou betekenen dat televisie, door de groei van het aanbod, te maken krijgt met afnemend bereik.

Maar we mogen ook de voordelen ervan niet vergeten. Namelijk dat reclame veel gerichter kan ingezet worden. Zo kan reclame voor speelgoed worden vertoond in gezinnen met jonge kinderen, terwijl gezondheidsproducten voor senioren met name te zien zullen zijn bij 50-plussers.

De betaalde reclame die praktisch geen klanten bereikt zal daarvoor afnemen en commercials hoeven minder vaak te worden uitgezonden om de doelgroep te bereiken.

Somber doen over de toekomst van televisiereclame is dan ook onnodig. De aloude droom van gepersonaliseerde reclame lijkt ook voor tv realiteit te worden.

Bron: Admap

Lindsy meeuwes

1 Comments:

  • At 00:53, Anonymous Anonymous said…

    Zo zie je maar dat iets wat op het eerste zicht een bedreiging of een nadeel kan vormen, toch kan leiden tot voordelen.

    Lindsy

     

Post a Comment

<< Home

 

Online Universities