Blog Central: Communicatie advies

De bedoeling van deze blog is om 2 en 3 Marketing en andere personen advies te geven over hoe ze een duidelijke, aantrekkelijke, leerrijke en aansprekende communicatie kunnen voeren via een blog.

Monday, December 11, 2006

communicatie, de taal die iedereen spreekt

Non verbale communicatie

Ieder van ons heeft te maken met non-verbale en verbale communicatie. Daarom hieronder wat uitleg van de dingen die ieder van ons in bepaalde situaties doet!

Herhaling van hetgene dat verbaal is, non verbaal bevestigen.
--> ja zeggen en tegelijk knikken.

Vervanging van de verbale communicatie
--> enkel ja knikken, neen schudden, een vragende gezichtsuitdrukking. Deze handelingen zijn vanzelfsprekend.

Tegenspreken van de verbale communicatie
--> iets bevestigen, maar de schouders ophalen of met het hoofd schudden.

Informatie over de onderlinge relatie
--> glimlachen, oogcontact

Beklemtonen van de verbale communicatie
--> handgebaren of wijzend met de vinger in de lucht.

Structureren en reguleren van de verbale communicatie
--> spreekpauzes tussen laten, aankijken en wegkijken.

Al deze handelingen zijn zeker en vast dingen die bij ieder van ons al wel eens aan bod is gekomen.
Heb je een van deze dingen zelf al ervaren, kom dit dan eens vertellen en deel je ervaringen met ieder van ons.

Lindsy Meeuwes

1 Comments:

  • At 18:43, Blogger Studenten Marketing said…

    Als je zelf iets aan het vertellen bent, is het ook leuk als mensen laten blijken dat ze luisteren bijvoorbeeld door te knikken. Geeft je een goed gevoel dan.

    Els Moeskops
    http://comcommerce.blogspots.com

     

Post a Comment

<< Home

 

Online Universities