Blog Central: Communicatie advies

De bedoeling van deze blog is om 2 en 3 Marketing en andere personen advies te geven over hoe ze een duidelijke, aantrekkelijke, leerrijke en aansprekende communicatie kunnen voeren via een blog.

Wednesday, November 01, 2006

Het aanmaken van een gastenboek


Wat is het?

**Het gastenboek op een blog of een website wordt een virtueel gastenboek genoemd. Er bestaan ook gastenboeken die in musea of hotels e.a. ter beschikking worden gesteld.

**Hierin kunnen bezoekers hun mening uiten over wat zij van het hotel of bij deze van de website vinden. Iedere bezoeker kan vrij de meningsuitingen van de andere bezoekers lezen.

**Dit geeft de mogelijkheid om de blog of website zijn kwaliteit te tonen en daarmee een stukje reclame te maken.

**Uiteraard is het voor de blogbeheerder een plezier om positieve commentaren te lezen.

Hoe krijg je het op je blog?

Surf naar de website
  • Gastenboek

  • en volg de 3 stappen die daar meteen op je scherm te voorschijn komen.
    1. Registreren
    2. Aanmelden
    3. Creëren

    Bij het creëren van je gastenboek kan je het kleurenpatroon, de lijntjes en prentjes e.d. naar eigen stijl en voorkeur aanpassen!

    Dan ga je terug naar je algemeen overzicht en klik je op je eigen creatie van het gastenboek en krijg je je htmlcode. Selecteer en kopieer deze en plak ze in je template.

    **Uiteraard kan je een gastenboek van een andere site ook aanmaken, maar ik gebruik deze zelf ook omdat hij de optie word verification bevat zodat je niet lastig gevallen wordt door spam en andere.

    TIP: Het is best je gastenboek ofwel helemaal vanonder of helemaal vanboven op je blog te zetten!(zie deze blog rechts vanboven.) Hier staat deze duidelijk in zicht, ofwel kan de bezoeker zijn/haar mening geven wanneer men je blog overlopen en gelezen heeft.

    Waarom is het nuttig?

    **Het gastenboek is nuttig en raad ik je aan opdat de bezoekers hun mening en eventuele tips in verband met jouw blog kunnen geven. Als zij bepaalde aandachtspunten e.d. niet goed vinden aan jouw blog kunnen zij deze medelen en kan jij je blog aanpassen. Deze meningen kunnen vele handige tips bevatten!

    **Ook is een gastenboek handig om verdere contacten te kunnen leggen met personen. (bv iemand uit het bedrijfsleven e.a.)

    ***Teken ook mijn gastenboek!

    Lindsy Meeuwes

    3 Comments:

    • At 11:00, Blogger Studenten Marketing said…

      Evaluatie 6/11/2006: is nog mager maar goede poging - zo verder doen en iets actiever worden in het posten

       
    • At 15:50, Blogger Studenten Marketing said…

      Evelien Verhoeven:
      Handige tips ivm het aanmaken van een gastenboek. Ook een handige site is: www.youreon.nl.
      Neem maar eens een kijkje op mijn blog: http://socmar.blogspot.com.

       
    • At 16:28, Blogger Studenten Marketing said…

      Je kan best als je iets schrijft in iemand zijn gastenboek niet in het tekstvak zelf je blog vermelden maar op de daarvoorziene plaats bovenaan (meestal ergens bij naam en email) dan kan men er direct op doorklikken

      Els

       

    Post a Comment

    << Home

     

    Online Universities